10 عنصر حیاتی برای هر طراحی سایت وکلا

10 عنصر حیاتی برای هر طراحی سایت وکلا : در حالی که هر طراح ممکن است برنامه متفاوتی برای ساخت یک وب سایت داشته باشد، آنها یک چک لیست مشترک دارند. از فضاهای خالی زیاد و تصاویر عالی گرفته تا قابلیت جستجو و فراخوانی برای اقدام واضح، این عناصر رایج مواردی هستند که کاربران هنگام استفاده آسان از یک سایت انتظار دارند. امروز ما به ده عنصری که باید در طراحی سایت وکلا خود اولویت بندی کنید، نمونه هایی کاملاً طراحی شده از هر کدام و نکاتی در مورد نحوه استفاده از هر کدام در پروژه طراحی وب سایت بعدی خود نگاهی می اندازیم.

1. طراحی فضای سایت

فضا یکی از مهم ترین ابزارهای طراحی است زیرا همه چیز را دیکته می کند – از جریان گرفته تا خوانایی. طراحان شروع به استفاده از فضا به روشی کرده‌اند که یک دهه پیش در وب ندیده بودیم. طراحی های بیشتر سایت شامل فضاهای وسیع، افزایش فاصله بین خطوط متن و استفاده کلی از فضای باز است.

روابط فضایی کلیدی شامل ثبات در فاصله است. عناصر مشابه باید دارای فاصله مشابه باشند. مقدار فاصله بین خطوط در یک پاراگراف باید به همان اندازه باشد، همانطور که باید در اطراف تصاویر قرار گیرد.

هنگام ایجاد یک نقطه کانونی برای کاربران، فضا نیز مهم است. یک تصویر یا قطعه متنی که با فضای سفید احاطه شده است بزرگتر و مهمتر از تصویری که در یک مکان کوچکتر یا تنگتر در طراحی قرار گرفته است، ظاهر می شود.

همچنین لازم به ذکر است که فضا همیشه سفید نیست. این به کمبود عناصر اشاره دارد و می تواند به همان اندازه رنگ پس زمینه یا بافت باشد.

2. ناوبری ساده

ناوبری نیازی به پیچیده نیست. باید به راحتی شناسایی و استفاده از آن آسان باشد. همچنین مهم است که منوهای ناوبری را به حداقل برسانید تا کاربران را تحت فشار قرار ندهید. بسته به نوع سایت، 5 تا 10 مورد ناوبری منو بالاترین هدف شماست.

ناوبری همچنین شامل ابزارهایی است که به کاربران کمک می کند در یک سایت حرکت کنند. به عنوان مثال، سایت هایی با پیمایش اختلاف منظر اغلب دارای فلش های جهت دار هستند تا سایت را کاربر پسندتر کنند. هرچه استفاده و پیمایش افراد در سرتاسر سایت شما آسان تر باشد، احتمال بیشتری وجود دارد که با آن ارتباط برقرار کنند.

3. درباره ما

برای یک کسب و کار کوچک یا صاحب سایت بسیار مهم است که به کاربران بگوید که چه کسانی هستند. (این امر برای شرکت های بزرگی که نام آشنا هستند اهمیت کمتری دارد، اگرچه هنوز هم یک روش رایج است.)

صفحه «درباره ما» باید به کاربران بگوید که شما چه کسی هستید و چه می‌کنید. این می تواند فلسفه ها یا اهداف شرکت یا چگونگی پیدایش سایت را مشخص کند. این صفحه همچنین می‌تواند مکانی برای توصیفات مشتری یا کاربر و داستان‌های موفقیت باشد. این نوع صفحه همچنین می تواند به عنوان دروازه ای برای صفحات مرتبط یا حتی پروفایل های رسانه های اجتماعی باشد.

تنها مشکلی که اغلب با صفحات درباره ما اتفاق می‌افتد این است که طولانی و پرمخاطب هستند. صفحه را ساده نگه دارید؛ اطلاعات کافی را به کاربران بدهید تا علاقه مند شوند اما خسته نباشند. و به یاد داشته باشید که طراحی را جذاب نگه دارید.

4. اطلاعات تماس

اطلاعات تماس معمولاً به یکی از دو روش ظاهر می شود – در هدر / پیمایش اصلی، یا به عنوان صفحه تماس با ما با فرم یا اطلاعات گسترده. بسته به طراحی سایت شما، هر یک از گزینه ها می تواند به خوبی کار کند.

کلید این است که آن را به شدت قابل مشاهده کنید. داشتن اطلاعات تماس مانند شماره تلفن، آدرس فیزیکی یا فرم تماس با صاحب وب سایت، مشروعیت را به سایت و کسب و کار شما می بخشد. ممکن است برای کاربران خسته کننده باشد که بخواهند شما را پیدا کنند و اطلاعات به وضوح در سایت ذکر نشده باشد.

5. فراخوان برای اقدام (یا ثبت نام)

در بیشتر موارد، یک وب سایت دروازه ای برای یک اقدام است – فروش، ارائه اطلاعات، جمع آوری اطلاعات تماس. برای اطمینان از این اقدام، فراخوان‌های فراخوان باید واضح و قوی باشند.

ابتدا مشخص کنید که سایت شما قرار است چه کاری انجام دهد. سپس آن را طوری طراحی کنید که عمل واضح باشد و کاربران را به سمت آن سوق دهد. تکنیک هایی مانند رنگ، کنتراست و فضا می توانند به کاربران کمک کنند تا دکمه های “راست” را انتخاب کنند. برای مثال Connect Mania از کاربران می‌خواهد یک برنامه را دانلود کنند. تنها فضای قابل کلیک در مورد پیمایش در صفحه فرود شما را به اپ استور می برد.

یکی دیگر از فراخوان های محبوب، فرم ثبت نام است. اگر هدف شما این است، فرم را در یک مکان اصلی قرار دهید و اندازه آن را برجسته کنید. فرم را ساده و سریع پر کنید. (اگر به بیش از دو یا سه اطلاعات نیاز دارید، به جای یک فرم ثبت نام پیچیده، یک ایمیل پیگیری در نظر بگیرید.)

6. جستجو کنید

چند بار خواسته اید اطلاعات قدیمی تر یا چیزی را که به یاد دارید در یک وب سایت مورد علاقه دیده اید پیدا کنید؟ اینجاست که جستجو وارد می شود. این ابزار برای کاربران مکرر حیاتی است. جعبه را به گونه ای طراحی کنید که مزاحم نباشد اما استفاده از آن آسان باشد. اطمینان حاصل کنید که کادر به اندازه کافی بزرگ است تا اصطلاحات را از وب سایت خود تایپ کنید. اگر از یک نماد برای جستجو استفاده می کنید، نیازی به اختراع چیز جدیدی نیست. از ذره بین استاندارد استفاده کنید.

7. پاورقی اطلاعاتی

پاورقی روشی است که شما می توانید با انبوهی از اطلاعات به مخاطبان خود متصل شوید بدون اینکه مانعی در طراحی ایجاد کنید. از آنجایی که فوتر در پایین صفحه قرار دارد، مکان منطقی برای نقشه سایت کوچک، اطلاعات شرکت یا تماس، لینک ها و زمینه سایت شما است.

فوتر را مفید و ساده نگه دارید. فرقی نمی‌کند چند دکمه را انتخاب کنید یا طراحی به سبک پیوند، پاورقی باید طوری طراحی شود که با سایت شما هماهنگ باشد، اما ممکن است احساس مینیمالیستی بیشتری داشته باشد. استفاده از آن را آسان کنید.

8. سبک برای دکمه ها

هر دکمه در یک سایت باید به عنوان یک دکمه قابل تشخیص باشد. آنها باید بدون توجه به هدف یا مکان، شکل، جلوه های طراحی و احساس یکسانی داشته باشند. ایجاد مجموعه ای متمایز از دکمه ها می تواند برای سایت هایی با موارد قابل کلیک زیاد تا حدودی یک کار دلهره آور باشد. استفاده از یک کیت طراحی را برای ایجاد مجموعه ای ثابت از عناصر در نظر بگیرید.

9. تصاویر عالی

مردم دوست دارند چیزها را در عمل ببینند. برای جذب کاربران به سایت خود تصاویری خیره کننده ایجاد کنید. تصاویر یا تصاویر عالی یکی از راه های آسان برای انجام این کار است. با مجموعه نسبتاً کوچکی از عکس‌های عالی، می‌توانید محصولات، افراد، هر چیزی را نشان دهید تا کاربران را به سایت خود جذب کند.

هر دو سایت فوق با تصاویری که محصول و سبک آنها را نشان می دهد کار بسیار خوبی انجام می دهند. این نوع تصاویر سفارشی مهم است. از استفاده بیش از حد از تصاویر استوک محتاط باشید، زیرا ممکن است سایت شما شبیه چیز دیگری به نظر برسد.

10. فونت های وب

زمانی وب پر از تعداد انگشت شماری بود – Arial و Courier که به ذهنم می رسد – زیرا توسط اکثر رایانه ها و مرورگرها قابل خواندن بودند. این دیگر محدودیتی برای طراحان نیست. اما فونت های وب هنوز به دو دلیل کلیدی مهم هستند – سازگاری و مجوز. با استفاده از سرویس فونت وب، تایپ در وب تایپ می شود، که برای بهینه سازی موتورهای جستجو مهم است و طراحان برای حفظ ظاهر خاص نیازی به ایجاد تصاویر از نوع خود ندارند.