کاربرد درب اتوماتیک در منزل

این روزها استفاده از درب های اتوماتیک در تمام دنیا بسیار جا افتاده است و در ایران نیز چند سالی بوده که مورد استفاده بیشتری قرار می گیرند. درب های اتوماتیک به طور معمول در موقعیت های گوناگونی نظیر درب حیاط، درب پارکینگ، درب ورودی ساختمان، درب ورودی بانک و دیگر موارد این چنینی به کار برده می شوند.

آشنایی با کاربرد درب اتوماتیک

به عنوان بعضی از کاربردهای درب های اتوماتیک می توان به موارد زیر اشاره نمود:
در حوزه های امنیتی نظیر، ساختمان های نظامی، پادگان ها، نیروگاه های اتمی و…
در حوزه های رفاهی همچون، هتل ها، مراکز خرید بزرگ، سوپر مارکت ها، شهر بازی ها، مال ها و…
در حوزه های صنعتی از قبیل آزمایشگاه ها، سوله ها، کارخانه ها و…
در حوزه های ساختمانی و بانکی مثل بانک ها، ساختمان های دولتی، ساختمان های مسکونی و …
این درب ها به واسطه ظاهر شیک و جدیدی که داشته مورد استقبال بیشتری از سوی افراد قرار گرفته اند. علاوه بر آن هوشمند بودن این درب ها باعث شده مصرف انرژی در فصل زمستان و تابستان بسیار کمتر شده که این مورد نیز می تواند یک ویژگی مهم برای این درب ها به شمار آید.

درب اتوماتیک به چند صورت است؟

 

این سیستم ها هم به دو گونه حرکت می کنند:

  1. در اتوماتیک با حرکت به صورت افقی
  2. در اتوماتیک با حرکت به صورت عمودی

عموما در اتوماتیک شیشه ای به شکل افقی حرکت میکند . که در ادامه انواع آن را نام خواهیم برد ؛ اما در بعضی موارد انواع پارکینگی نیز وجود دارد که به شکل افقی حرکت میکند.

اما تقریبا فقط درب های اتوماتیک پارکینگی و حفاظتی هستند که به شکل عمودی حرکت میکنند و تقریبا هیچ مدل درب نفر رو و شیشه ای وجود ندارد که به شکل عمودی حرکت کند مگر سیستم های خاص و ویژه ای که بیشتر به شکل دکوراتیو و نمایشی اجرا میشوند.

درب اتوماتیک کشویی ( اسلایدینگ ) (sliding  )

که به اشکال متنوع تک لت متحرک به یک طرف و دولت متحرک به طرفین اجرا میگردد،.
حداکثر بازشویی که میتواند دراختیار مصرف کننده قراردهد تا 50% کورس حرکت خود می باشد.
این نوع سیستم ها برای حرکت کشویی خود نیاز به فضای ثابتی در امتداد حرکت خود دارند.
که این فضای ثابت میتواند دیواره های جانبی بوده، یا توسط فریم وشیشه دیگری تحت عنوان لت ثابت ایجاد شود.

 

کاربرد درب اتوماتیک در منزل
کاربرد درب اتوماتیک در منزل

 

مزایای استفاده از درب های اتوماتیک

مزایای استفاده از درب های اتوماتیک: امروزه تمایل به ایجاد آسایش و راحتی در محیط زندگی سبب استفاده از تجهیزات مدرن ساختمانی مانند درب اتوماتیک شده است . امروزه به دلیل پیشرفت تکنولوژی استفاده از درب های اتوماتیک نیز رو به افزایش می باشد . درب های اتوماتیک هنگامی که در منطقه مناسبی از شرکت یا فروشگاه شما نصب شوند ، راحتی و سبک طراحی فروشگاه شما را بهبود می‌بخشند و به کسب‌ و کار شما جلوه‌ای منحصر به فرد می‌دهند .

مزایای استفاده از درب اتوماتیک

  • نور طبیعی

درب های اتوماتیک اجازه ورود نور طبیعی را بیش از هر نوع درب دیگری می‌دهند . با توجه به وجود شیشه‌های بزرگ که اغلب بر روی این درب‌ها قرار دارد، مقدار نوری که می‌تواند وارد فضای محیط شما شود، به طور قابل توجهی بیشتر از یک درب استاندارد خواهد بود . شما همیشه می‌توانید از پوشش‌هایی استفاده کنید تا ورود نور را به محیط خود محدود کرده و حریم خصوصی خود را حفظ کنید.

  • دسترسی آسان

درب‌های اتوماتیک به راحتی قابل استفاده هستند ، فقط در مقابل آنها قرار بگیرید تا برای شما باز شوند . آنها دسترسی سریع و آسان به مناطقی که به طور معمول استفاده می‌شوند ، مانند ورودی و خروجی‌ها را ارائه می‌دهند . این امر به ویژه هنگامی که می‌خواهید خریداران خود را به یک منطقه خاص در کنار اجناس پر فروش خود دعوت کنید بسیار مفید هستند.

به همین ترتیب ، با توجه به این واقعیت که درب اتوماتیک شیشه‌ای دو برابر بزرگتر از درب‌های معمولی هستند ، این بدان معنی است که شما می‌توانید مبلمان و سایر اجسام بزرگ خود را به راحتی جابجا کنید . این بدان معنی است که شما در هنگام انجام این کار ، به احتمال کمتر به دیوارها و سایر موانع برخورد خواهید کرد .

 

  • جریان بهتر بین فضای داخلی و خارجی و بهبود سلامتی

درب‌های اتوماتیک فضای داخلی شما را بسیار قابل دسترس و قابل مشاهده می‌کنند و به شما این امکان را می‌دهند که احساس کنید فضای داخلی فروشگاه شما به راحتی در دید مشتریان قرار دارد . در حقیقت، مطالعات نشان داده‌اند که حتی نگاه کردن به طبیعت، باعث کاهش احساسات منفی مانند خشم و ترس و افزایش احساسات دلپذیر می‌شود . در عوض ، این مورد باعث بهبود سلامتی جسمانی کارمندان شما ، از جمله فشار خون ، تنش عضلانی ، استرس و اضطراب می‌شود .

دسترسی آسان و مشاهده محیط طبیعی مانند فضای بیرون باعث می‌شود که احساس آرامش بیشتری داشته باشید . این افزایش دسترسی به فضای خارجی محل کار باعث می‌شود که علاقه بیشتری به صرف اوقات خود در طبیعت داشته باشیم ، هوای تازه استشمام کرده و از فضای طبیعی خارج کسب‌ و کار به دور از صفحه نمایش کامپیوتر خود لذت ببریم .

  • بهره‌وری انرژی

بسیاری از افراد به دنبال روش‌های سازگار با محیط زیست هستند و بدین ترتیب درب‌های اتوماتیک انتخابی منطقی برای صرفه جویی در مصرف انرژی هستند . چرا که آنها از قطعات کامپوزیت ساخته شده‌اند و سطوح بالایی از عایق کاری را ارائه می‌دهند . این اجازه می‌دهد که منزل شما در فصل تابستان سرد و در زمستان گرم بماند.

درب‌های اتوماتیک همچنین ممکن است از یو پی وی سی ساخته شوند که یک منبع انرژی تجدیدپذیر بوده و بسیار با دوام است . شما حتی با دانستن این موضوع که در یک محصول سازگار با محیط زیست سرمایه گذاری کرده‌اید ، احساس بهتری خواهید داشت .

مهم ترین مکان ها برای نصب درب اتوماتیک

استفاده از درب های اتوماتیک در هتل ، بیمارستان ، فرودگاه و مراکز تجاری عمومی و خصوصی امری رایج است . باید این نکته را در نظر داشت که استفاده از این درب ها موجب تکریم مراجعه کننده و رونق کسب کار می شود . با توجه به تنوع درب ها می توان متناسب با نیاز از هرکدام از این درب ها استفاده کرد. برای شرایط مختلف تنوع زیادی در شکل و عملکرد درب وجود دارد.

انواع درب اتوماتیک و مزایای آنها

  1. درب های اسلایدینگ یا کشویی شامل درب کشویی استاندارد و تلسکوپی
  2. درب های منحنی شکل شامل درب های چرخشی یا گردان و نیم گرد
  3. درب های تاشو و آکاردئونی

درب اسلایدینگ یا کشویی

درب اسلایدینگ یا کشویی به دلیل سادگی بسیار رایج است . اکثر قروشگاه ها و مغازه ها و مراکز خرید از این درب استفاده می کنند . اجزای درب اسلایدینگ شامل دو لنگه متحرک و دو لنگه ثابت است . این نوع درب به عنوان درب استاندارد کشویی شناخته می شود . انواع دیگری از درب اتوماتیک اسلایدینگ با دو لنگه ثابت و چهار لنگه متحرک نیز وجود دارد که به آن درب تلسکوپی گفته می شود . کاربرد درب تلسکوپی اتوماتیک برای ورودی های کم عرض با تردد زیاد است .

مزایای استفاده از درب اتوماتیک اسلایدینگ کشویی و تلسکوپی یکسان است . این درب ها برای ایجاد راحتی بیشتر در تردد نصب می شوند . خودکار بودن نحوه باز و بسته شدن درب و عدم استفاده از نیروی دست یکی دیگر از مزایای این درب هاست . درب های تلسکوپی نیز متناسب برای فضاهای شلوغ و کم عرض هستند چون با توجه به عرض کم بازشو بیشتری را ارائه می دهد .

کاربرد درب اتوماتیک در منزل
کاربرد درب اتوماتیک در منزل