سوله سازی و مزایای آن

به سازه های فلزی با سقف شیبدار که برحسب محاسبات فنی خاص به اشکال مختلف تولید می شود، سوله گویند.سوله سازی گرگان برحسب نوع کاربرد،ابعاد متفاوتی دارند، از این سازه ها در پوشش دهانه های بزرگ و در ساختمان های صنعتی و کشاورزی مانندکارخانه ها، انبارها، آشیانه های هواپیما، تعمیرگاه ها، سالن های ورزشی، پارکینگ ها، مرغداری ها، دامداری ها، فروشگاه ها و موارد دیگر استفاده می شود. جهت ثبت سفارش سوله سازی گرگان با ما تماس بگیرید.

سوله چیست؟

سوله ساختمان فولادی پیش ساخته است که در سراسر جهان بیشترین کاربرد را داشته و در بیش از ۹۰ درصد انبارها،ورزشگاه ها، صنایع،سالن های تولید دام و طیور و … کاربرد دارد و براساس ابعاد دهانه، ارتفاع، طول و میزان تحمل بار برف و باد منطقه در زمان طراحی به اشکال گوناگونی تغییر می یابد.

سوله سازی و مزایای آن

سوله سازی و مزایای آن

مزایای سوله و مشخصات ظاهری سوله:

  1. سقف شیبدار سازه
  2. جنس فلزی سازه (فلز فولاد)
  3. ظاهر متنوع سازه

موارد کاربرد سوله :

موارد صنعتی

موارد کشاورزی

کارگاه ها

تعمیرگاه ها

مزایای سوله :

  1. می توان سوله ها را با ابعاد دلخواه ساخت
  2. فونداسیون سوله ها نسبت به سایر سازه های فلزی سبک تر است (سوله سبک)
  3. مقاومت و ثبات سوله ها در مقابل سایر سازه های فلزی
  4. وزن سبک سوله
  5. ظاهر متنوع سوله
  6. سرعت بالای اجرا ونصب سوله

    تقسیمات سوله از نظرنوع سازه

    سازه های اسکلت فلزی
    سازه های خرپایی
    سازه های ubm

    سوله های UBM:

    در ساخت این سوله ها از ورق های گالوانیزه استفاده شده است این سوله ها نسبت به سوله های قدیمی تر مانند سوله های تیرورقی سبک تر و با استحکام تر هستند در سقف این سوله ها پوشش هایی به کار رفته که باعث شده در مقابل گرما و سرمای شدید عایق باشد .در مقابل سوله هایی چون خرپایی قیمت تمام شده شان بیش تر است

    سوله های خرپایی :

    سوله هایی با ظاهر ساده اما بسیار کاربردی که باعث سوق متقاضیان به این نوع سوله ها شده است .سوله های خرپایی از پروفیل های صنعتی ساخته شده اند و هندسه آن ها می تواند بنابه خواست مشتری تغییر پیدا کند.

    ساختار سوله با سایر سازه ها در چیست؟

    ساختار سوله ها از نظر طراحی با سایر سازه ها متفاوت است و دلیل این امر کاربرد عمدتا صنعتی آن می باشد

     دهانه این سوله ها گسترده تر

    قاب ها متفاوت و شیبدار

    بزرگ بودن ابعاد ستون ها و تیر ها

     طراحی سوله صنعتی

    ساخت سوله مرغداری

    برای این که یک سوله سالن مرغداری طراحی کنیم باید علاوه بر در نظر گرفتن جنبه های فنی و عمرانی به نکات ریز نیز دقت کنیم.در سوله مرغداری حتما باید یک تهویه هوا برای تابستان و زمستان در نظر گرفته است که هوا و بوی داخل سالن قابل تعدیل باشد.

    دومین مسئله سر سالن مرغداری می باشد.کاربرد سر سالن فضایی برای نصب هیتر،تابلو برق مادر و … است.در دو سمت ورودی سوله ی مرغداری باید حوضچه ی آب قرار بگیرد این حوضچه ی آب صرفا برای خنک کردن هوای گرم در تابستان است .

منبع :