آیا کناف به بتونه کاری نیاز دارد؟ ۱۰ نکته مهم برای بتونه کاری کناف

یکی از مراحل مهم در اجرای کناف، بتونه کاری است. بتونه کاری به اندازه نصب ساختار کناف اهمیت دارد و در کیفیت نهایی کار، نقش موثری خواهد داشت. بعد از نصب پانل ها و قبل از شروع نقاشی ساختمان، باید بتونه کاری کناف را انجام داد. بتونه کاری کناف به دقت و مهارت زیادی نیاز دارد. اگر اصول و نکات فنی مهم در هنگام بتونه کاری رعایت نشود، نقاش ساختمان دچار مشکل خواهد شد و در این صورت است که دستور خراب شدن کل بتونه توسط کارفرمای پروژه صادر می شود.

برای پیشگیری از این اتفاق، باید نکات مهم را در هنگام بتونه کاری رعایت کرد تا احتمال بروز مشکل به صفر برسد. در این نوشته می خواهیم ۱۰ نکته مهم برای بتونه کاری را به شما آموزش دهیم و خوشحال می شویم که تا انتهای این نوشته با ما همراه باشید.

چرا بتونه کاری کناف و درزگیری اهمیت دارد؟

وقتی کناف کاری می کنید، کناف ها به صورت پانل در هم پیچیده می شوند.
در فضای خالی میان این ۲ پانل، یک درز یا ترک وجود دارد که باید با کمک بتونه یا درزگیر پر شود؛
زیرا این ترک و فرورفتگی کناف توی ذوق می زند و کاملا قابل مشاهده است.

 ۱۰ نکته مهم برای بتونه کاری کناف

نکته اول:

اولین نکته در بتونه کاری کناف ، انتخاب درست پودر بتونه کاری کناف است. استانداردترین و بهترین پودر برای کناف کاری، «پودر درزگیری کناف ایران» است. این پودر مخصوص، توسط شرکت کناف ایران تولید می شود. پودر درزگیری کناف ایران را می توانید در بازار و در بسته های ۵ کیلوگرمی و ۲۰ کیلوگرمی خریداری کنید. برای تهیه خمیر بتونه، باید به کیسه پودر توجه داشته باشید و اطلاعات و توضیحات نوشته شده روی کیسه پودر بتونه را مشاهده کنید.

نکته دوم:

وقتی می خواهید کناف را درزگیری کنید، هرگز به سراغ بتونه های معمولی، مل، ماستیک و بتونه های ساختمانی نروید؛ زیرا با مشکل مواجه خواهید شد.

نکته سوم:

قبل از شروع به بتونه کاری کناف ، سطوح موردنظر را از هر گونه آلودگی، گرد و غبار و چربی پاک کنید.
برای بتونه کاری کناف، باید این کار را در دو مرحله انجام دهید و به جزئیات نوشته شده روی پودر بتونه کاری توجه داشته باشید.

نکته چهارم:

معمولا روش استفاده از بتونه درزگیر کناف به این صورت است که
باید مقداری آب را داخل سطل بریزید و به صورت پراکنده و به تدریج، پودر را روی آب بریزید
تا مخلوطی یکدست حاصل شود. یادتان باشد که
اگر پودر بتونه را سریع بریزید، مخلوط شما گلوله گلوله خواهد شد.
بعد از آن، کاردک را بردارید و بتونه را هم بزنید
تا مخلوط شما از نظر نرمی و سفتی، میانه باشد. در این مرحله، بتونه آماده است و شما باید قبل از بتونه، از آن استفاده کنید.

نکته پنجم:

نکته مهم دیگر این است که شما باید قبل از بتونه کاری، درزهای موجود را ببندید.
برای این کار بهتر است از نوار کناف استفاده کنید.
نوار کناف باعث می شود که بتونه روی کار بچسبد و به صورت ناگهانی درنیاید.
شما می توانید نوار کناف را از بازار خریداری کنید و روی درزهای کناف بچسبانید.

نکته ششم:

اگر در قسمتهایی از ساختمان، کناف برآمده شده است، باید آن قسمت را با تیزبر برش دهید و سپس روی آن بتونه کاری را انجام دهید

نکته هفتم:

صحیح ترین و رایج ترین روش بتونه کاری این است که بتونه از بالا به پایین کشیده شود. برای این کار بهتر است از کاردک یا لیسه های بزرگ استفاده کنید.

نکته هشتم:

بعد از پایان بتونه کاری، لازم است گودی های کار را از بین ببرید. بهترین سمباده برای مسطح کردن کار، سمباده نازک ۱۸۰ است و می تواند سطح کار را به خوبی صاف کند.

نکته نهم: بسیاری از افراد، بعد از بتونه کاری ترجیح می دهند که کناف های آنها رنگ آمیزی شود. اگر شما هم چنین قصدی را دارید، باید روغن مخصوص زیرکاری کناف را بخرید و با کمک یک غلطک، کناف را به صورت کامل روغن بزنید. بعد از این مرحله، می توانید رنگ آمیزی کناف را شروع کنید.
نکته دهم: بتونه کاری کناف را به فردی حرفه ای بسپارید تا این کار را به بهترین شکل ممکن انجام دهد و زیبایی ساختمان شما را چندین برابر کند.

یادتان باشد که درزگیری کناف و بتونه کاری، کار افراد حرفه ای و باتجربه است.
در نتیجه ممکن است که شما از پس چنین کاری برنیایید!
بهتر است برای بتونه کاری کناف، از افرادی کمک بگیرید که تجربه و تخصص اجرای کناف را دارند و به خوبی می دانند که چگونه باید از مصالح کناف استفاده کنند.